Patarkite

Pradėkite mums tobulėti




Sąlygos ir taisyklės

Prekių keitimo ir grąžinimo sąlygos

Bendrosios ne maisto prekių grąžinimo ir keitimo nuostatos

Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:

  • pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
  • atitinkamai sumažinti prekės kainą;
  • per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
  • atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas;
  • vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

Prekės kokybės garantiją nustato prekės pardavėjas.

  • Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pirkėjo pasirinktą vieną iš šių taisyklių reikalavimų. Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas ar pirkimo-pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas ir garantinis dokumentas (jeigu parduotai prekei nustatytas kokybės garantijos terminas).
  • Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti šių taisyklių reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
  • Kilus nesutarimams tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl prekės kokybės, pardavėjas, gavęs raštišką pirkėjo prašymą, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos (toliau – Valstybinė ne maisto produktų inspekcija) dėl prekės kokybės įvertinimo, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas nedelsdamas apie tai pranešti pirkėjui.
  • Jeigu pardavėjas įrodo, kad prekės trūkumų atsirado dėl to, kad pirkėjas pažeidė prekės naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė nekeičiama, neatlygintinai trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.
  • Keitimo/grąžinimo teise klientas gali pasinaudoti tik tuomet, jeigu prekė nebuvo naudojama, ji nesugadinta ir nepraradusi prekinės išvaizdos. Prekės ar jos pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti prekę, negalima laikyti esminiais prekės išvaizdos pakeitimais.
  • Kilus ginčui dėl prekės išvaizdos pakeitimų ar prekės sugadinimo, pardavėjas privalo raštu kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas nedelsdamas apie tai pranešti pirkėjui.
  • Pirkėjo reikalavimas pakeisti nusipirktą prekę analogiškomis prekėmis arba grąžinti sumokėtus pinigus netenkinamas įsigijus tokias prekes:

parfumerijos, kosmetikos ir tualetinius preparatus (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 33.03–33.07), fotografijos ir kinematografijos prekes (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 37.00), spausdintas knygas, reprodukcijas ir kitus poligrafijos pramonės dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 49.00), audinius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 50.07, 51.11–51.13, 52.08–52.12, 53.09, 55.12–55.16), kilimines grindų dangas, išskyrus kilimus ir kilimėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 57.00), megztus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius drabužius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 61.07–61.09), kūdikių drabužėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 61.11), pėdkelnes, kojines, puskojines ir kitus panašius dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 61.15), siūtus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius marškinius, naktinius marškinius, pižamas ir panašius dirbinius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 62.07–62.08), kūdikių drabužėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 62.09), liemenėles, juosmenis, korsetus ir panašius dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 62.12), perlus, brangakmenius, tauriuosius metalus bei jų dirbinius, išskyrus dirbtinę bižuteriją (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 71.00, išskyrus 71.17), mašinas ir mechaninius įrenginius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 84.00), elektros mašinas ir įrenginius, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 85.00), antžeminio transporto priemones (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 87.00), laivus, valtis ir plaukiojančius įrenginius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 89.00), optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisus ir aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 90.00), laikrodžius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 91.00), muzikos instrumentus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 92.00), ginklus ir šaudmenis (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 93.00), baldus, patalynės reikmenis, šviestuvus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 94.00), žaislus, žaidimus, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 95.00, išskyrus 95.06–95.07).

Išimtys

Negrąžinamos ir nekeičiamos šios prekės: pagal užsakymą vežtos prekės, vienkartinės prekės, su akcija įsigytos prekės, logotipai. Prekės grąžinamos/keičiamos tik kliento sąskaita.

Plačiau apie avalynei suteikiamą garantiją:

Daugeliui NAUJŲ prekių tame tarpe ir avalynei, Lietuvoje suteikiama 2 metų grąžinimo garantija, jei prekė grąžinama pagal visus LR įstatymus - su originalia jos dėžute ir dokumentais, nesugadinta, nesutepta. Reikėtų nepamiršti, kad esant tokiai situacijai, kai klientas nori grąžinti prekę (jei žinoma ji nebuvo „akcijinė“, „išpardaviminė“, brokuota ir pan., kada klientas apie tai žinojo, buvo įspėtas – klientas privalo savo sąskaita pristatyti prekę pardavėjui apžiūrai ir sprendimo priėmimui. Taip pat prekei taikoma garantija tik tuo atveju, jei tai yra gamyklinis brokas, kuris dažniausiai išryškėja per 2 – 4 savaites. Tokią prekės garantiją suteikiame ir mes – tokia praktika taikoma daugumoje Lietuvos įmonių. Kita vertus, brokui pastebėti tikrai nereikalingi 2 metai: būtent dėl šios priežasties tokioms prekėms užsienyje taikoma tik 6 mėnesių garantija – tai protingas ir pakankamas laiko tarpas įvairiems defektams pastebėti. Nereikia „suplakti“ garantinio 24 mėn. laikotarpio su natūraliu sudėvėjimu, arba Naujos prekės grąžinimo galimybėmis. 2 metų garantija dažniausiai suteikiama buitinei technikai, įvairiems elektronikos prietaisams, kitoms prabangos prekėms, kainuojančios šimtus ar tūkstančius eurų, kai šiuo atveju darbinės avalynės kainos dažniausiai svyruoja nuo 10 iki 50 eurų. Kiekvienas pirkėjas turi teisę pasirinkti Pardavėją iš kurio nori ir sutinka įsigyti prekes su tos įmonės pateiktomis garantinėmis sąlygomis. Iš pirkėjų dažnai pasigendame abipusio supratimo – atsakomybė labai dažnai permetama būtent pardavėjui.